cover1Κάντε κλικ  εδώ για να δείτε την εφημερίδα μας σε ηλεκτρονική μορφή

Μαθητικές Ματιές

Μια ακόμη σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της. Ήταν μια μέρα γεμάτη θεατρικά, μουσική, παραμύθια, βραβεία, παντομίμες και κυρίως χαμόγελα και όνειρα. Αποχαιρετίσαμε την Στ τάξη με δάκρυα στα μάτια και αγάπη στην καρδιά. Τους ευχηθήκαμε κάθε ευτυχία ενώ παράλληλα παρουσίασε η κάθε τάξη ελάχιστα από τα εξαιρετικά θέματα με τα οποία ασχολήθηκε καθ? όλη την χρονιά.

Eυχαριστούμε το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για τη συνολική του προσφορά τόσο στη φιλοξενία με το κέρασμα σε γονείς όσο και τα αναμνηστικά που επέδωσε στους αποφοίτους της ΣΤ' τάξης, καθώς και τα αναμνηστικά και ωραία λόγια που απηύθυνε στους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας.

Σχολικές αναμνήσεις

Θεατρικό Στ' τάξης

Παρακάτω δείτε φωτογραφίες από τη γιορτούλα μας

pizap.com14666112942891

pizap.com14666123565362

pizap.com14666125511281

pizap.com14666116383391


Τη φετινή σχολική χρονιά τα παιδιά της ΣΤ' τάξης μαζί με την καθηγήτρια των Αγγλικών Καρσισιώτη Αγγέλα εκπόνησαν project στα πλαίσια του προγράμματος Teachers4Europe με θέμα "European Culture and Capitals of Culture/Ευρωπαϊκός Πολιτισμός και Πολιτιστικές Πρωτεύουσες".

Το project αυτό αποσκοπούσε στην ευαισθητοποίηση και την ενημέρωση των μαθητών σε θέματα που αφορούν την Ευρωπαϊκή Ένωση και συγκεκριμένα τον άξονα του Πολιτισμού. Οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν τα άλλα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα βασικά χαρακτηριστικά τους -γεωγραφική θέση, πρωτεύουσα, σημαντικότερα αξιοθέατα- καθώς και πολιτισμικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν την κάθε χώρα. Χρησιμοποιώντας τις γνώσεις τους αυτές, αλλά και την δημιουργικότητα τους, τα παιδιά κατασκεύασαν αφίσες για τα κράτη μέλη των χωρών της Ε.Ε.

Επίσης, επικεντρωθήκαμε στην έννοια της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης. Τα παιδιά ενημερώθηκαν για τον θεσμό αυτό, την αιτία δημιουργίας του, τα οφέλη από την ανάδειξη μιας πόλης σε Πολιτιστική Πρωτεύουσα και τον τρόπο λειτουργίας του. Είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις πόλεις που αποτέλεσαν Πολιτιστικές Πρωτεύουσες από την αρχή του θεσμού (1985) έως σήμερα και να συλλέξουν πληροφορίες γι? αυτές συμβάλλοντας στην δημιουργία ενός βίντεο.

Γενικότερος στόχος:

Αρχικός στόχος ήταν η ενημέρωση των παιδιών σχετικά με την Ευρωπαϊκή Ένωση ενώ έπειτα εστιάσαμε στην έννοια του Πολιτισμού και της πολυπολιτισμικότητας που διέπει την Ε.Ε., γνωρίζοντας τα σημαντικότερα πολιτισμικά χαρακτηριστικά των κρατών μελών.

Επιμέρους γνωστικοί στόχοι:

Αναλυτικότερα θέλαμε τα παιδιά τα γνωρίσουν:

  • Τα 28 κράτη μέλη της Ε.Ε.
  • Την γεωγραφική τους θέση
  • Την πρωτεύουσα τους
  • Την σημαία τους
  • Σημαντικότερες πόλεις και αξιοθέατα
  • Γενικότερα πολιτισμικά χαρακτηριστικά (π.χ. συνήθειες, φαγητά, χόμπι και σπορ κτλ.)
  • Διασημότητες
  • Πράγματα για τα οποία φημίζεται η κάθε χώρα

Εξειδικεύοντας των γενικότερο στόχο του προγράμματος, ασχοληθήκαμε με τον θεσμό της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης. Συγκεκριμένα, θέλαμε να επικεντρωθούμε στα εξής ερωτήματα:

?Τι είναι ο θεσμός της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας;

?Πότε ξεκίνησε;

?Για ποιο λόγο δημιουργήθηκε;

?Πώς λειτουργεί;

?Ποιες πόλεις έχουν υπάρξει Πολιτιστικές Πρωτεύουσες έως σήμερα;

?Ποια είναι τα πολιτισμικά χαρακτηριστικά τους;

Ένας ακόμη γνωστικός στόχος ήταν βελτίωση των γλωσσικών τους ικανοτήτων στα Αγγλικά ενώ λόγω της ηλεκτρονικής διάστασης του προγράμματος εξοικειώθηκαν και με τη χρήση των ΤΠΕ όπως αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο, εργαλεία παρουσίασης (powerpoint), ψηφιακοί χάρτες (google maps), δημιουργία video κ.τ.λ.

Κοινωνικοί στόχοι:

Πέρα από τους αμιγώς γνωστικούς στόχους, το πρόγραμμα είχε και κοινωνικούς στόχους. Ο σχεδιασμός του προγράμματος αποσκοπούσε στην δημιουργία ενός ευχάριστου και παιγνιώδους κλίματος μέσα στην τάξη μέσα από το οποίο οι μαθητές θα ανέπτυσσαν την δημιουργικότητα τους ενισχύοντας παράλληλα την αυτοεκτίμηση τους. Τέλος, λόγω της ομαδοσυνεργατικής μεθόδου προσέγγισης, οι μαθητές έμαθαν να συνεργάζονται και να αλληλοεπιδρούν αρμονικά μεταξύ τους, σεβόμενοι τις διαφορές τους και αναγνωρίζοντας τη συμβολή του καθενός στην επίτευξη του τελικού σκοπού.

Μέθοδοι διδασκαλίας:

CLIL (Content and Language Integrated Learning) ? Συνδυασμένη Εκμάθηση Επιστημονικού Αντικειμένου και Ξένης Γλώσσας (εφόσον οι γλώσσες διεξαγωγής του προγράμματος ήταν τα ελληνικά όσον αφορά την εξήγηση πιο πολύπλοκων εννοιών και τα αγγλικά όσον αφορά τον κύριο όγκο των πληροφοριών)

  • Παιχνιώδης μορφή διδασκαλίας
  • Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία
  • Διερευνητική μάθηση
  • Διαθεματική προσέγγιση (Αγγλικά, Γεωγραφία, Ιστορία, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, Εικαστικά, Πληροφορική)

Αξιολόγηση :

Κάνοντας έναν απολογισμό της δράσης, αξίζει να γίνει ιδιαίτερη μνεία στη δημιουργία ενός ευχάριστου κλίματος μέσα στην τάξη μέσα από το οποίο οι μαθητές απέκτησαν αρκετές γνώσεις σχετικά με τα γνωστικά αντικείμενα που είχαν επιλεχθεί. Ο βιωματικός και παιγνιώδης τρόπος διδασκαλίας έκανε πιο ευχάριστη και «ανώδυνη» αυτή την απόκτηση γνώσεων και είχε ως αποτέλεσμα τα παιδιά να ανυπομονούν και να δείχνουν ενθουσιασμό κάθε φορά που επρόκειτο να ασχοληθούμε με το project.Τέλος, συνεργάστηκαν άψογα μεταξύ τους αλλά και με την υπεύθυνη του προγράμματος συσφίγγοντας περαιτέρω τις σχέσεις τους, ενώ ενίσχυσαν την αυτοεκτίμηση τους όταν είδαν τα αποτελέσματα της δουλειάς τους να αναρτώνται στο διαδίκτυο και στους τοίχους της τάξης τους.

Παρακάτω ακολουθούν τα αποτελέσματα της δουλειάς μας.

Παρουσίαση για τον θεσμό της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας

Κάντε κλικ πάνω στην εικόνα για να τη δείτε

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ

Βίντεο από τις αφίσες των παιδιών για τα κράτη μέλη της Ε.Ε και από δραστηριότητες-παιχνίδια

https://www.youtube.com/watch?v=Aupn_xDDydg

Βίντεο για τις Πολιτιστικές Πρωτεύουσες της Ευρώπης

https://www.youtube.com/watch?v=KCFV-LJXNKw

Χάρτης Πολιτιστικών Πρωτευουσών

https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1rROf35Kq10xIS-FZzorsDY-M_lA

Το Δημοτικό Σχολείο Φούρκας ?Κασσανδρινού πήγε ημερήσια εκπαιδευτική εκδρομή τη Δευτέρα 30 Μαΐου στο αρχαιολογικό μουσείο της Βεργίνας και στη συνέχεια επισκέφθηκε τον ?Αγιο Νικόλαο Νάουσας για ξεκούραση και φαγητό.

DSCN5806

DSCN5821

DSCN5812

Την Παρασκευή 27 Μαΐου επισκεφθήκαμε την κατασκήνωση της Ιεράς Μητρόπολης Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως στο Ποσείδι,με σκοπό την πραγματοποίηση κοινών αθλητικών δραστηριοτήτων με το Δημοτικό Σχολείο της Καλάνδρας.

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων της Καλάνδρας κέρασε στους μαθητές χυμό-σάντουιτς και παγωτό, ανταποδίδοντας έτσι τη φιλοξενία του δικού μας Συλλόγου Γονέων την ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας.

DSCN5695

DSCN5711 3

DSCN5744 3

DSCN5766

Την Πέμπτη 19 Μαΐου πραγματοποιήθηκε από το σχολείο μας η δράση για τον καθαρισμό της παραλίας της Φούρκας, η οποία είναι ενταγμένη στα πλαίσια περιβαλλοντικών προγραμμάτων «Helmepa» και «Μεσόγειος SOS»,στα οποία συμμετέχει το σχολείο μας, με την υποστήριξη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και της Τοπικής Κοινότητας Φούρκας.

Οι μαθητές εφοδιάστηκαν με γάντια και σακούλες και καθάρισαν τη σκάλα Φούρκας. Ακόμη μοίρασαν και τοποθέτησαν το ενημερωτικό υλικό της Helmepa σε εμφανή σημεία για να ευαισθητοποιηθεί η τοπική κοινωνία.

IMG 0144 DSCN5609

DSCN5571 DSCN5613


δοντιΣτα πλαίσια του προγράμματος αγωγής υγείας που εκπονούν οι μαθητές της Α΄ τάξης με θέμα : « Ο Τάκης ο Δοντάκης», επισκέφτηκε το σχολείο μας η οδοντίατρος κ. Ιωακειμίδου Πηνελόπη σε συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων ,την Πέμπτη 12 Μαΐου,η οποία πραγματοποίησε εθελοντικά οδοντιατρική εξέταση και μίλησε για τον ορθό τρόπο βουρτσίσματος και τη στοματική υγιεινή γενικότερα. Στη συνέχεια μίλησε σε όλο το σχολείο για την υγιεινή των δοντιών,πρότεινε ωφέλιμες τροφές και ενημέρωσε για τους εχθρούς των δοντιών μας και πώς να προστατευτούμε από αυτούς. Στο τέλος μοίρασε στους μαθητές της πρώτης τάξης μικρά δωράκια και ενημερωτικό υλικό.

Η σχολική εφημερίδα"ΤΑ ΖΩΗΡΑ ΜΥΑΛΑ" αποτέλεσε μια δράση μέσω της οποίας τα παιδιά της Β? τάξης μέσα από τη μέθοδο, τα στάδια και τις τεχνικές κατόρθωσαν να φτάσουν τελικά στην έκδοση του δικού τους σχολικού εντύπου. Ένα σχολικό έντυπο που απαιτεί την ενέργεια, τη φαντασία, τη δημιουργικότητα αλλά και τη συνεργασία των μαθητών.

Ενόψει της ενότητας"Εφημερίδες"στο γλωσσικό μάθημα και του τρόπου με τον οποίο οι ήρωες εμπλούτησαν τη δική τους εφημερίδα, τα παιδιά έδειξαν έντονο ενδιαφέρον να πειραματιστούν στην αρθρογραφία, την επιλογή συνοδευτικών εικόνων με την κατάλληλη λεζάντα, τη δημιουργία ηλεκτρονικής ζωγραφιάς και τελικά την έκδοση του πρώτου φύλλου της δικής τους εφημερίδας. Το πρώτο τεύχος της εφημερίδας θέλει να αποτυπώσει την παιδική έκφραση, τα ενδιαφέροντα, τη φαντασία, τη δημιουργικότητα και τη δουλειά του κάθε παιδιού. Το στήσιμο του εφημεριδοπωλείου και της διανομής της εφημερίδας γέμισε τα παιδιά χαρά και αυτοπεποίθηση για το δημιούργημά τους.

Απολαύστε το?.. εμείς το χαρήκαμε σε όλα τα στάδια της δημιουργίας, ελπίζουμε κι εσείς!!

εφημεριδα 1

εφημερίδα 2

εφημεριδα 3

εφημερίδα 4

εφημερίδα 5

εφημερίδα 6

Για να δείτε την εφημερίδα μας κάντε κλικ πάνω στην εικόνα

εφημερίδα 7

Ψάξαμε κρυμμένα αυγά και στολίσαμε δέντρα με ευχές.

Frohe Ostern!

Γερμανικά 1

Γερμανικά 2

Γερμανικά 3

Τη Δευτέρα 11 Απριλίου 2016 ήρθε η Πυροσβεστική Υπηρεσία Κασσάνδρας.Τα παιδιά τους υποδέχτηκαν με μεγάλη χαρά.

Είδαν το πυροσβεστικό όχημα,τη στολή,το ειδικό κράνος,χώρους αποθήκευσης νερού κ.α. και άκουσαν προσεχτικά τις οδηγίες και τις συμβουλές προστασίας από πυρκαγιά στο σπίτι.

Τους ευχαριστούμε πολύ.

ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ 1

ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ 2

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων,μας χάρισε πανέμορφα πανσεδάκια τα οποία φυτεύτηκαν από τα παιδιά στο παρτέρι του σχολείου μας.

Οι μαθητές το απόλαυσαν.

Ευχαριστούμε το Σύλλογο για την ανοιξιάτικη δραστηριότητα.

ΑΝΘΗ 1

ΑΝΘΗ 2

Οι μαθητές τως Γ΄και Δ΄τάξεων την Πέμπτη 24 Μαρτίου παρουσίασαν τη θεατρική παράσταση «Ξύπνα Ραγιά», η οποία αποτελεί μεταφορά του θεατρικού έργου «Το μεγάλο μας Τσίρκο» του Ιάκωβου Καμπανέλλη, στη σχολική σκηνή.

«Το μεγάλο μας Τσίρκο» είναι ένα ορόσημο για το ελληνικό θέατρο. Ανέβηκε το ?73, στα χρόνια της δικτατορίας, από το θίασο Καρέζη-Καζάκου, τα τραγούδια έγραψε ο Σταύρος Ξαρχάκος, ενώ ερμήνευσε επί σκηνής ο Νίκος Ξυλούρης. Οι παραστάσεις αποτέλεσαν ταυτόχρονα μαζικές συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας κατά της Χούντας, γι? αυτό και διακόπηκαν βίαια, λίγο πριν τα γεγονότα του Πολυτεχνείου.

Πρόκειται για μία ιστορική αναδρομή στα από τα χρόνια της Τουρκοκρατίας και του Όθωνα, μέχρι τη Γερμανική Κατοχή. Στη δική μας μεταφορά, εορτάζοντας την 25η Μαρτίου, εστιάσαμε στην Τουρκοκρατία, την Ελληνική Επανάσταση και τη γέννηση του νέου Ελληνικού Κράτους.

Μέσα από τον σατυρικό, δραματικό και ιδιαίτερα επίκαιρό χαρακτήρα του έργου, οι μαθητές μυήθηκαν στην υποκριτική, συνεργάστηκαν, ανέδειξαν το ταλέντο τους, μαθαίνοντας παράλληλα βιωματικά και με κριτική ματιά την ελληνική ιστορία.

Οι μαθητές των άλλων τάξεων απήγγειλαν ποιήματα και τραγούδησαν.

Την επομένη πραγματοποιήθηκε η καθιερωμένη μας παρέλαση.

Φωτογραφίες από τη γιορτή και την παρέλαση εδώ.